메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第24卷 第4號
발행연도
2008.4
수록면
79 - 86 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study focused on finding the problems of the educational facilities for the disabled person in Busan area national universities. The study is divided into four areas; pedestrian mobility, interior parts, restroom, and guidelines. The finding revealed that firstly, the pedestrian mobility such as boardwalk provided with raised edges, grid hole size of the manhole cover, parking areas for wheelchair users, and the door guide at the entrance are not properly equipped with the regulations. Secondly, interior parts such as handrails and Braille on the corridor and stair, emergency call in the elevator, and vertically moving access are not appropriately provided. Thirdly, the restroom and guidelines of the facilities are the weakness of the university facilities because most of the facilities are not followed with the regulations, and less equipped than the pedestrian mobility and interior parts. The conclusion is that the unproperly indicated educational facilities for the disabled person in the study can be improved without long-term planning because they do not need hard construction and are easily improved facilities, thus, the strong will of the university members is necessary.

목차

Abstract
1. 서론
2. 선행연구 분석
3. 연구결과
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-014605283