메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.6 Number.3
발행연도
2006.9
수록면
465 - 492 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Effects of age of acquisition and first language knowledge on acquisition of stress patterns by early (age of acquisition 1-6 years) and late (age of acquisition 15-34 years) Spanish English and Korean-English bilinguals are reviewed. Although stress patterns may be learned on a word-by-word basis and stress patterns extended from phonologically similar words, the abstraction of patterns across the lexicon is less likely for late learners. Knowledge of first language patterns may transfer and interfere with the acquisition of second language stress patterns in Spanish learners whose first language has lexical prosody. Abstractions of high level patterns, such as those across lexical class, may be less likely for Korean learners who do not have word level prosody in their first language. The early bilinguals were also found to differ somewhat from native English speakers in their use of stress patterns based on lexical class and syllabic structure, indicating that the early acquisition of first language prosodic knowledge may affect second language prosodic knowledge even in early learners.

목차

1. Introduction
2. Second language prosody
3. Factors affecting stress placement in English
4. Early and late leaners‘ acquisition of English stress
5. Discussion
Acknowledgements
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-740-014914363