메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제17권 제3호 (인문 사회과학편)
발행연도
2008.8
수록면
487 - 496 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the causal relationships among brand equity, brand loyalty, and purchase intention. Questionnaires containing 19 statements are proved valid by a total of 210 university students in Pusan. Factor analysis and Cronbach's α is used to test the validity and reliability of each variable. Correlation analysis and path analysis is used to analyze on causal relationship of each variables. The statistical methods as above mentioned were applied by employing the SPSS 14.0 and LISREL 8.0 version for the statistical analysis. For all analysis an alpha level of .05 were used for the research questions.
The results of this study are as follows;
First, brand loyalty has a significant causal relationship to brand equity factors such as brand awareness, brand association and perceived quality. Second, as a result of path analysis, purchase intention is directly effected by each brand equity factors, indirectly effected by brand loyalty.

목차

Adstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0