메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 22호
발행연도
2003.12
수록면
286 - 316 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Avant-garde film in the 1920 has important historical value in the film history. That was separation from representation of reality in the film expression method. By that time, Because of a limitation of the film expression method, film was wrapped in a film existence as a creative target. At that time, The film was obliged to accept a new value of European history and applied its to the film expression method. That was separation from classical film expression method. With the result that film concentrated on interiority and totalitarity of man and objects. The Avant-garde film in the 1920 has the mange of film expression method, that is contained value of contemporaneity. Therefore, When The Avant-garde film in the 1920 has been under a cloud since its existence in the context of film history, It is very importance tendency in the film history as a object of creation, origination.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 아방가르드의 이념
Ⅲ. 아방가르드가 지나는 역사성
Ⅳ. 아방가르드-현실재현으로부터 이탈
Ⅴ. 나오는 말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0