메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문화사회학회 문화와 사회 문화와 사회 5권
발행연도
2008.11
수록면
7 - 32 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this essay, I apply the theory of cultural pragmatics to the sequence for events from the terrorist attacks on September 11, 2001, through the American invasion of Afghanistan to the still ongoing lraq war. I analyze the Afghanistan invasion as a performative success, an event that was closely keyed to trauma of September 11th and whose limlted script created a fusion between American audiences and the performance of war. The performative challenge for the lraq war that followed emerged precisely from the this project not being able to so easily connect to September 11th. I suggest that it was in order to so sdapt the war script to be performatively effect that the Bush administatin's Infamous public justifications for invading lraq were invented: most importantly, the idea that lraq possessed weapons of mass destruction. I analyze the actual invasion and its immediate and longer term aftermath in terms of the challenges they posed to effective performance, and demonstrate how the defusion of these elements made it very difficult for the invasion to succeed in a legltimate way.

목차

The September 11th Strike as Performance
From Trauma to Triumph: Resignifying the Terror As Civil and Millitary Communitas
From Triumph to Trauma: Millitary Counter-Performances as Success and Failure
Conclusion
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0