메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제42집
발행연도
2009.2
수록면
109 - 128 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, I discuss how Polanski, in his film Tess, replaces the ‘plot functions’ from the novel of Thomas Hardy and by doing so casts a new light on its meaning. In his adaptation of the novel, Polanski ignores textual fidelity and omits many of Hardy’s narrative ‘plot functions.’ He also eliminates significant sequences, including chains of accidents and chance in the novel; in doing so, he facilitates and maintains his audience’s ‘suspension of disbelief’ throughout the movie. In fact, his film is strictly realistic in that all improbabilities are removed. Polanski, however, has adapted the majority of ‘cardinal plot functions’ contained in the novel. This makes it possible for Polanski’s film to not only create a degree of convergence with Hardy’s novel but also remain faithful to its spirit.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0