메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국토연구원 국토연구 국토연구 통권 제37권
발행연도
2003.6
수록면
99 - 112 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the 1990's, Traffic Calming was applied in many countries in Europe, as well as in Japan's community zones of residental areas to reduce the speed of traffic, and is soon going to be a reality all over the world.
In Korea, Site Transportation Management is going on in Seoul, and will be extended to encompass all local areas, various types of horizontal deflections have been used in traffic calming schemes, so the guidelines of such schemes should be prepared and carefully studied.
Therefore, in this study not only are traffic calming schemes introduced, but detail is given on design and implementation of standard chicane type. In addition, a variety of on-road chicane schemes are described in terms of design and layouts, the effect on speed reduction to introduce the community road.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 지구교통계획의 변천과정
Ⅲ. Traffic Calming기법의 종류와 적용방법
Ⅳ. 커뮤니티도로의 설계기준 및 도입방안
Ⅴ. 결론 및 향후과제
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-322-002109613