메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제51권 2호
발행연도
2009.5
수록면
287 - 307 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines teachers’ and students’ perceptions on the quality of good secondary English teachers in Korea and provides suggestions for the standard of what makes a good English teacher. Through the questionnaire, the researchers collected data from 115 English teachers and 367 students at middle and high schools. The questionnaire consisted of 39 items asking what quality English teachers need in terms of language instruction (English ability, teaching skills, and interactive skills), personality, and assessment. Teachers and students showed significantly different perceptions of English teacher’s quality depending on their current teaching/learning levels. Based on the results of the current study, the researchers suggest that more empirical studies like this current one are needed to develop valid standards of a good secondary English teacher’s quality in the future and to apply them into teacher selection and teacher training.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 논의
Ⅵ. 결론
인용문헌
부록
Abstract

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-018384239