메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국여행학회 여행학연구 旅行學硏究 第17號
발행연도
2003.6
수록면
5 - 20 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The hotel industry in Korea has been greatly improved not only the numbers of hotel but also the service qualities of hotel since 1970's. With the expansion of hotels I size and the improved levels of quality of service, most of hotels in Korea have driven to generate profit successfully before facing with IMF crisis. After facing IMF crisis, hotel managements in Korea divert to management goal not by sales volume to profit.
Hotels products are consisted of guest rooms, food and beverage, and other facilities in functional aspects. Especially guest rooms are one of the major sales resources among hotel products. This means having dominant guest rooms can be more competitive than competitors.
This article demonstrates how to analysis guest rooms by using marketing mix theory and apply to improve guest room product effectively.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. S호텔의 현황분석
Ⅲ. S호텔의 객실상품 전략분석 및 문제점과 개선방안
Ⅳ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-018499834