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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
차주환 (서울대학교) 박광필 이규열 (서울대학교)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2009년도 추계학술대회 강연 및 논문 초록집
발행연도
2009.11
수록면
969 - 977 (9page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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A floating crane is a crane-mounted ship and is used to assemble or to transport heavy blocks in the shipyards. In this paper, the static and dynamic response of a floating crane and a heavy block which are connected through the elastic booms and wire ropes are performed. The static and dynamic equations of surge, pitch, and heave motions for the system are derived based on flexible multibody system dynamics. The equations of motion are fully coupled and highly nonlinear by considering the nonlinear mass matrix, elastic stiffness matrix, quadratic velocity vector and generalized external forces. A method of floating frame reference and nodal coordinates is employed to model the boom as a flexible body. For numerical analysis, the Hiber-Hughes-Taylor implicit integration method is used. The dynamic response of the cargo is analyzed and the effects of the elastic boom are discussed by comparing the simulation result of the elastic and rigid booms.

목차

Abstract
1. 서론
2. 관련 연구 현황
3. 붐의 탄성을 고려한 해상크레인의 비선형 운동방정식
4. 초기 조건을 계산을 위한 비선형 정적 거동 분석
5. 비선형 동적 거동 분석을 위한 Hiber-Hughes-Taylor implicit 방법
6. 붐의 탄성을 고려한 해상크레인의 정적/동적 거동 결과 비교
7. 결론
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