메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 대한건축학회 2009년도 학술발표대회 논문집 - 계획계 제29권 제1호
발행연도
2009.10
수록면
153 - 156 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Sustainable planning of school facilities not merely has the purpose of energy saving, but also leads to the formation of students' comprehensive senses of value and the education of their behaviors, so that imperative is the school facility planning as the physical environment and the field of practice for realizing environmental education and energy saving. This study comparatively analyzed the cases of sustainable elementary schools in Korea and overseas, by which it aimed to look into the differences and lessons between them and identify what a Korean sustainable elementary school is. Particularly, as a result of comparative analysis on the cases in and out of the country, problems were founded regarding ecological and indoor environment. In contrast, the elementary schools in developed countries showed active improvement of green facilities and indoor environment. Based on these results, this study intends to investigate the direction for improvement and the long-term development model of the sustainable design of elementary school that is being planned now or will be promoted in future.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. 사례조사
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-540-001636026