메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생명윤리학회 생명윤리 생명윤리 제2권 제2호
발행연도
2001.12
수록면
13 - 25 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Ethical problems have become an urgent matter-of-fact problem of modern society as science and technology develop rapidly. In a more specific example, we have to recognize the urgent ethical problems that have arisen due to the rapid development of biotechnology.
The need for education about ethical problems in the sciences at school is becoming more important than ever before. However, in actuality, ethical education has not kept pace with the rapid developments in science and technology. To date, ethical problems related to science and technology have been handled only in an academic manner, and not very importantly in the dimension of scientific education, in fact, direct lessons about ethical problems related to science and scientific technology or studies for this purpose have rarely been given at school.
The traditional methods based on actual facts and logics are not appropriate for educating ethical aspects of biotechnology. STS approach and intentional teaching-learning strategies are necessary for it rather them. Therefore in this study, the sorts and resources of ethical problems regarding biotechnology, the meaning of STS and STS education, and STS approach for education ethical aspects of biotechnology were investgated.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 생명공학의 윤리적 문제의 출처와 종류
Ⅲ. STS와 STS 교육의 의미
Ⅳ. 맺음말
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-570-002609598