메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
허현숙 (한림대학교) 이윤경 (한림대학교)
저널정보
한국음성학회 말소리와 음성과학 말소리와 음성과학 제2권 제1호
발행연도
2010.3
수록면
127 - 133 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the present study was to examine the relationship between sentence repetition and sentence production in school-age children. The participants included 120 school-age children through 1st to 6th grades who were then divided into three grade groups (lower grade: 1st to 2nd grades, intermediate grade: 3th to 4th grades, and higher grade: 5th to 6th grades). The repetition task consisted of 32 sentences that were classified by sentence length (5, 6, 7, and 8 words) and structure (conjunctive and embedded sentences). The sentence production task utilized Lee's (2007) grammaticality judgement and sentence combining task. The findings of present study were as follows. (1) The higher grade performed significantly better than the lower and intermediate grades. (2) The participants performed significantly worse when imitating longer sentences than when imitating shorter ones. In addition, there were interaction effects between grade groups and sentences length. (3) The participants performed significantly better when imitating conjunctive rather than embedded sentences. (4) There was significantly positive correlation between the sentence repetition and sentence production task.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 연구 방법
3. 연구 결과
4. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-701-002257713