메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관세학회 관세학회지 關稅學會誌 第6卷 第4號
발행연도
2005.12
수록면
363 - 380 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The Reinforcement devices of International Competitiveness of the KCAB are as follows: First, the Korean Commercial Arbitration Board had better develop the service brand as the Quingdao Arbitration Commission has the servce brand, Friendship Arbitration. Second, the International Marketing Strategy of the KCAB is required to promotion arbitration as well as advertising expert. Third, the medium and long term reinforcement strategies of international competitiveness of the KCAB would be advisable for the KCAB to plan in the South and North commercial arbitration period. Fourth, the structures or activity regions of the KCAB should be expanded in accordance with new arbitration environment. Fifth, the expert committees are desirable to establish as an advisory committee of the KCAB for the KCAB.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 중국과 한국의 중재기관
Ⅲ. 중국청도중재위원회와 대한상사중재원
Ⅳ. 청도중재위원회와 대한상사중재원의 비교
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002832717