메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관세학회 관세학회지 關稅學會誌 第7卷 第4號
발행연도
2006.12
수록면
293 - 313 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is aimed to suggest assignments Korea should deal with through strategy comparison of KoreaㆍChinaㆍJapan for increasing competitiveness on hinterland(Free Trade Zone). The 3 countries have effectively operated Free Trade Zone to induce a Hub of harbor and logistics. Especially, the leading countries such as Korea, China, and Japan in Northeast Asia are making their utmost efforts to activate it and introduce various incentive systems in order to preoccupy the role of logistical Hub in East Asia and to induce more global enterprises. Under the circumstances, it is considered difficult for Korea to play a leading role of hub in Northeast Asia unless Korea solve problems and assignments on Harbor environment improvements and those of Free Trade Zone as soon as possible. Accordingly, Korea should establish prompt response and immediate revision by finding out comparative analysis and systematic advantages related to harbor and marine of Japan and China.
This study aims to
(1) consider functions and developments of Harbor hinterland
(2) get comparative analysis of hinterland of Korea, China, and Japan
(3) suggest strategies on developing competitive power on hinterland

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 항만배후단지의 개발과 기능
Ⅲ. 한중일의 자유무역제도의 비교 분석
Ⅳ. 우리 나라 항만배후단지의 활성화 방안
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002842164