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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
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저널정보
한국무역학회 무역학회지 貿易學會誌 第26卷 第4號
발행연도
2001.9
수록면
247 - 269 (23page)

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With the growth of globalization of markets, global consumer culture have recently emerged. As global consumer culture spread rapidly among consumers, building a global image gives a brands more power and value. This study has two objectives: one is to identify characteristics of global consumer culture and global brand, and the other is to suggest international marketing strategies to develop global brand of Korean firms. Global consumer culture means shared sets of consumption-related symbols that are meaningful to segment members in a specific global segment and to reinforce their image cosmopolitan, knowledgeable and modem. The potential contribution to brand equity by associating a brand with global consumer culture are increased sales and more power and value of the brand. Korean firms should develop international marketing strategies to promote global image of their brands in the following ways. They can develop global brands by adopting global positioning and global platform approach in product, pricing, and promotion strategy.

목차

Ⅰ. 연구의 필요성과 연구 목적
Ⅱ. 국제마케팅 글로벌화와 글로벌 브랜드에 관한 과거 연구 동향
Ⅲ. 시장의 글로벌화와 글로벌 소비자 문화의 형성
Ⅳ. 글로벌 브랜드의 특성과 글로벌 브랜드 포지션닝 전략
Ⅴ. 한국 기업의 브랜드력의 문제점과 글로벌 브랜드 개발
Ⅵ. 한국 기업의 글로벌 브랜드 육성을 위한 국제마케팅 전략
Ⅶ. 결론 및 향후 연구에 대한 제언
참고문헌
ABSTRACT

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