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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
이일화 (한국철도기술연구원) 황선근 (한국철도기술연구원) 조성호 (중앙대학교)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2010년도 춘계학술대회논문집
발행연도
2010.7
수록면
650 - 655 (6page)

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The ground vibration which is induced by train leads defect and crack of neighborhood structure. Consequently, in order to reduce the train vibration, it is need to appropriate countermeasure. Wave-guide typed roadbed induce the train vibration to a channel wave forms using the difference of the track layer's stiffness. Therefore train vibration is restrictively attenuated along the longitudinal direction of the track. 5 kind of wave-guide typed roadbed structure is selected in this paper. A finite element, time history, linear spectrum, transfer function and damping ratio analysis are performed to evaluate the vibration reduction efficiency as the wave-guide roadbed.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. Wave-Guide 개념에 기초한 노반구조의 제안
3. Wave-Guide 노반구조의 선정
4. 노반구조의 모형실험
5. 감쇠계수를 이용한 방진효과의 평가
6. 결론
참고문헌

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