메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
최완 (한국파워트레인) 권의섭 (한국파워트레인) 장영기 (한국파워트레인) 장재덕 (한국파워트레인) 주인식 (한국파워트레인)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2009 KSAE 부문종합 학술대회
발행연도
2009.4
수록면
712 - 717 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The torque converter is a very complex turbo machine. Its geometry is highly three-dimensional, the working fluid is viscous oil, and it operates under a wide range of flow conditions. However, its hydrodynamic design technology has advanced very little during the past serveral decades. The design procedure has been based greatly on the use of the cut-and-try approach. The use of such an approach may satisfy the design requirements in terms of diameter, axial length, and torque capacity factor, but it may never lead to optimized design for any given application. In addition, it has been proven to be too costly and time consuming. The current design tools need to be upgraded in order to significantly advance the hydrodynamic design technology.
A review of the technology needs in the areas of internal flow, torus design, and performance is presented. At first, the three dimensional internal flow fields and the physical mechanisms of the internal flow losses are described. Secondly, case analyses of a torus shape, using potential flow and viscous flow by the finite element method, are shown. Lastly, technology is required to develop an optimum performance model is presented.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 해석 결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002788490