메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이은미 (계명대학교) 이계희 (경희대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제22권 제5호(통권 제54호)
발행연도
2010.9
수록면
111 - 130 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Satisfaction trap puts marketers in a maze where satisfied customers fail to return. In this study this fundamental issue was revisited by introducing "Kano's three factor theory(TFT)" which points out the wrong assumptions of old paradigm for factor structure of customer satisfaction. By way of revised Importance-Performance Analysis technique among foreign visitors who came to Daegu for medical tourism, this study tested the validity of TFT and induced marketing implications. The results of the revised IPA confirmed the non-symmetrical and nonlinear relationship between attribute-level satisfaction and overall satisfaction. The revised IPA succeeded in identifying all three factors that indicate different relationship patterns with the overall satisfaction of medical tourism in Daegu. Marketing implications based on the empirical results were presented in detail.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (52)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-326-003706936