메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김홍석 (경주대학교) 이진우 (경희대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제20권 제1호 (인문 사회과학편)
발행연도
2011.2
수록면
425 - 435 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to provide better training environment by finding the difference and relationship between Taekwondo coach's mentoring, trainee's self-esteem and life satisfaction, understanding the psychological said of Taekwondo trainee. To accomplish this, 300 questionnaires were given out to high school Taekwondo trainees and students who are majoring in Taekwondo from 25th August 2010 through 30th september 2010 from 6 highschool and universities located in Seoul, Gyeongi, Kyung-nam and Kyung-buk province. And 289 questionnaires were collected. Except for 21 poor answered questionnaires, total of 268 questionnaires were used in the final data analysis and to verify the purpose of research, frequency analysis, factor analysis, reliability analysis, multi regression analysis and single regression analysis were used. And the results are as follow. First, 'role model ability' and 'psycho-social skill' sub-factors of Taekwondo coach's mentoring influenced on Second, 'career development skill' and 'psycho-social skill' sub-factors of Taekwondo coach's mentoring influenced on life satisfaction. Third, Taekwondo trainee's self-esteem influenced significantly on their life satisfaction.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-692-004178831