메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jung Mi-Ran (영동대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제23권 제2호(통권 제57호)
발행연도
2011.2
수록면
315 - 326 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Korea is rising as a new target market as new wine producer and consumer in the world's wine market. This paper suggested the prediction on wine consumption trend of Korea can be made through observation on beverage consumption trend of America. As a result of looking into trend of wine markets of America and Korea, they are showing similar patterns in some parts of the general beverage market and consumption pattern of America can make long-term prediction on wine consumer countries with following tendency as a new wine producing country and also an advanced country that inherited traditions of Europe where wines have originated.

목차

Abstract
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature review
Ⅲ. Discussion and Implications
References

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-326-004235623