메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이승은 (세종대학교) 한학진 (한라대학교) 전혜진 (한양사이버대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제23권 제3호(통권 제58호)
발행연도
2011.3
수록면
425 - 442 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to identify ultimate value of wine enthusiasts by using hard laddering method which is one of the qualitative statistic means. The reason is that the pursuit of customer value and corporate value is becoming very important phenomenon in recent years. One of the most effective and proper theory to find out the ultimate customer value is means-end theory which is commonly applied in F&B industry studies in overseas.
The in-depth interviews (hard laddering) for the 101 people who mostly drink wine over three times a month were carried out in Seoul for a month. The cut-off level for 101 interviewees is 10 in which can be well depicted in HVM (Hierarchical Value Map).
The results of this study indicated that the interviewees choose that the most dominant value for the taste of wine. Furthermore, they felt pleasured when they drink the great wine own specific taste.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-326-004236913