메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Nam Jung-Mi (신라대학교) Jhang Se-Eun (한국해양대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제53권 2호
발행연도
2011.5
수록면
321 - 342 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper argues for the possibility of applying linguistics to teaching ESL or EFL writing. The purpose of this paper is to provide a theoretical perspective of combining linguistics and composition pedagogy, and examples of applications of linguistics to the teaching of L2 (second or foreign language) writing. Specifically, after brief historical review of linguistics and composition, we explore not only syntactic approach but also semantic and pragmatic approaches with the concept of cohesion and coherence. We also compare English writing with Korean writing in terms of coherence in organization as an illustration. Based on the comparison, it is emphasized that for L2 literacy development, students need to draw upon their culture and styles. Finally, some pedagogical suggestions for teaching L2 writing with consideration of languages and cultures, such as incorporating students' native culture and past experiences into instruction, are provided in the conclusion.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Theoretical Background
Ⅲ. An Example of Applying Linguistics to L2 Writing
Ⅳ. Conclusion
Works Cited
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-840-000614285