메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이민철 (한전전력연구원) 서석빈 (한전전력연구원) 박세익 (한전전력연구원) 윤영빈 (서울대학교)
저널정보
한국연소학회 KOSCO SYMPOSIUM 논문집 2011년도 한국연소학회 제42회 춘계학술대회 KOSCO SYMPOSIUM 논문집
발행연도
2011.5
수록면
313 - 318 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
With great interest about IGCC(Integrated Gasification Combined Cycle) which is one of the potential technology of Low Carbon Green Growth, Korea government launched second stage of 300㎿ demo-IGCC plant construction project.(Project Supervisor : KEPCO, Plant Owner : Korea Western Power Corporation) This korea first IGCC plant will be constructed in Tae-an in 2015, but the low availability and operability issues are raised because there is neither any IGCC plant operation experiences nor skilled operator From other IGCC plants experiences in the world., we get to know that gas turbine failures are main source of low availability. Thus to enhance the combustion performance and reliability in the combined cycle island, coal-derived synthetic gas combustion performance test was conducted in KEPCO research institute.
Combustion test was conducted in high pressure high temperature condition with the gas turbine model combustor of GE7EA. From the test, some important characteristics of coal gas including turbine inlet temperature, dynamic pressure, NOx emission and combustion efficiency etc. was revealed. The results of the test can be able to be utilized for the operation and diagnostics of IGCC plant.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 시험설비 및 시험방법
3. 부하별 연소성능시험결과 및 검토
4. NOx 배출에 대한 희석제영향 평가
5. 결론
후기
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-431-000555951