메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
전문잡지
저자정보
저널정보
한신대학교 한신신학연구소 신학연구 神學硏究 第57輯
발행연도
2010.12
수록면
195 - 219 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Our position is different now, because we have to find the place and the role of our theological faculty in a university which was founded by the Reformed Church in 1993. Its legal predecessor was the Reformed Theological Academy of Budapest, founded in 1855, and was granted university status by the Hungarian Parliament in 1990. The following aims were declared then:
- to offer diversified, multi-level, broadly based, high-level education in conformity with the intellectual heritage of the Reformed Church;
- to guarantee educational facilities for students and to assist in the development of their academic potential;
- to follow the tradition of many centuries of Protestant and Hungarian higher education;
- to serve the development of church and nation, through educational and academic activity carried out in the spirit of an university of sciences (universitas scientiarum).
So, we have to maintain our spiritual leading position among the other faculties by building bridges between faith and culture. The research of our complex political ? cultural and church heritage is our common task in the workshops and PhD schools of the University.
We need more interdisciplinary dialogue. The cooperation between professors and the open lectures for every student seem to be very natural and could be used out in a more intensive way. At the same time the guarantee of academic freedom is also important at every faculty. Prevailing the academic competence we ask only respect to our Reformed values from the lecturers . But it is also our aim to educate as many experts as we can from and for the Protestant/Reformed tradition.

목차

Ⅰ. 교회와 교육 관계의 신학적 기초
Ⅱ. 학교 체계의 역사적 개요
Ⅲ. 유럽 상황에서의 신학 교육
Ⅸ. 공산주의 이후 상황에서 신학 교육에 대한 도전들
Ⅴ. 세속화된 사회에 대한 상이한 태도들
Ⅵ. 다문화주의와 종교다원주의는 유럽/헝가리 상황에서 무엇을 의미하는가?
Ⅶ. 우리의 신학교육에서 지켜야 하는 것은 무엇이고 변화되어야 할 것은 무엇인가?
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-230-000423271