메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정희 (한국행정연구원)
저널정보
서울행정학회 한국사회와 행정연구 한국사회와 행정연구 제22권 제2호
발행연도
2011.8
수록면
273 - 306 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The theoretical development of public expenditure is an issue which has received less attention than its theoretical and practical importance justifies. This study tries to fill this gap by exploring the relationship between public education expenditure and school enrollment in developing countries. The author integrates the diverse perspectives of causality between public education expenditure and school enrollment rates, produces a comprehensive conceptual framework, and derives and tests hypotheses from it. The results show that macro-political and institutional variables are important causal factors to influence the variance of primary, secondary and tertiary school enrollment rates in developing countries. It is hoped that the conceptual framework and theory will contribute to understanding the effects of public education spending in developing countries and be instrumental to the analysis of public expenditures in other areas such as social welfare expenditure.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 개발도상국의 교육예산과 취학률 간의 관계에 대한 선행연구
Ⅲ. 연구의 개념적 틀 및 가설
Ⅳ. 경험적 검증
Ⅴ. 결론
참고문헌
부록

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-350-000672117