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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전수환 (경상대학교) 양영록 (국방과학연구소) 문혁 (경상대학교) 명노신 (경상대학교) 조태환 (경상대학교)
저널정보
한국전산유체공학회 한국전산유체공학회지 한국전산유체공학회지 제16권 제3호
발행연도
2011.9
수록면
15 - 21 (7page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Aerothermodynamic flowfields of aircraft engine nozzles are computatkmally investigated at various flight conditions for infrared signature analysis. A mission profile of subsonic unmanned combat aerial vehicle is considered for the case study and associated engine and nozzles are selected through a performance analysis. Computational results of nozzle and plume flowfields using a density-based CFD code are analyzed in terms of thrust, maximum temperature, length and optical thickness of plume. It is shown that maximum tempera lure, length, and optical thickness of nozzle plume increase for lower altitude and higher Mach number.

목차

1. 서론
2. 엔진 성능 분석을 통한 노즐 설계
3. 1R 신호 분석을 위한 복사강도 분석
4. 결론
후기
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