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저자정보
김병삼 (호서대학교) 노일환 (CT&T) 송연민 (호서대학교) 강기준 (호서대학교) 박경우 (호서대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
1,758 - 1,762 (5page)

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Crashworthness of a strcuture is complicated system and individual performance of parts do not necessary compare frame. For the stucrural analysis of frontal sub-frame and uppr body, FEM is used since it is the most widely used. In this paper, the main objective of this works is replace the EV vehicle front sub frame and upper body with better design and aluminum material instead steel and study its effect on occupant kinematics. This Vehicle is tested for full frontal rigid barrier according to NCAP for 35 Mph..

목차

Abstract
1. 서론
2. 충돌 거동
3. 차량충돌해석
4. 결과 비교
5. 결론
6. 후기
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