메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김정욱 (성균관대학교) 고성연 (성균관대학교) 이가온 (성균관대학교) 여훈 (현대모비스) 김필구 (현대모비스) 김현수 (성균관대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
2,165 - 2,170 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, a co-operative regenerative braking control algorithm for the HEV with an electric booster brake was proposed and its performance was evaluated. A dynamic model for the electric booster performance simulator and its performance was investigated. In addition, a dynamic model for the 6-speed AT based hybird vehicle was established to develop a performance simulator, and it was combined with the electric booster brake performance simulator. Considering the electric booster brake structure, a strategy was proposed to distribute the braking force and regenerative braking force using the electric booster brake. A co-operative regenerative braking control algorithm was proposed, wherein the regenerative torque is cut off to ensure ride comfort and maintain the braking force during downshift for braking, and then regenerative torque is controlled considering the electric booster brake response characteristic. The combined performance simulator was used to evaluate the performance of the electric booster brake and the co-operative control algorithm, and the results indicated that the desired braking force was maintained and that the deceleration change decreased.

목차

Abstract
1. 서론
2. 전동식 부스터 브레이크 성능 시뮬레이터 개발
3. 하이브리드 자동차 성능 시뮬레이터 개발
4. 회생제동 협조제어 알고리즘 개발 및 성능 평가
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001357517