메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이영옥 (한양대학교) 이승희 (한양대학교) 손영섭 (한양대학교) 정정주 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
1,431 - 1,436 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we present how model predictive control (MPC), approximate MPC, and proximate MPC are applied to lane keeping system (LKS). The proposed proximate MPC has suboptimal solution closed to its optimal value with reduced iteration in online optimization. Nodal state vectors are generated in the feasible state space, for which the quadratic optimization problem is solved off-line. Vertices are determined to represent a given state as an interpolation between them. An approximate optimal solution is computed from the interpolation between the optimal solutions at each vertex, and is used for warm-start on-line optimization to produce a proximate optimal solution.

목차

Abstract
1. INTRODUCTION
2. LATERAL DYNAMICS MODEL OF VEHICLE
3. MODEL PREDICTIVE CONTROLLER FOR LANE KEEPING SYSTEM
4. PRIXUNATE MODEL PREDICTIVE CONTROLLER FOR LANE KEEPINGSYSTEM
5. SIMULATION RESULTS
6. CONCLUSION
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001414720