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김병삼 (호서대학교) 안태길 (호서대학교) 박경우 (호서대학교) 장기원 (한화) 김상범 (한화) 김대현 (한화)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
2,105 - 2,110 (6page)

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In this paper, the wings are mounted inside the actuator system in order to meet the needs of aileron design. The kinematic motion system analysis and FE structural analysis of the flight control actuators for capacity are presented. Using kinematic analysis program Sim Design(motion platform), applied in aileron force acting on the joints. It is feasible to change torque the layout of aileron requirements. A finite element representation of the mechanism as a structure is developed. Using the predicted aerodynamic loads, a structural analysis is performed. These results are beneficial for the next phase of model development of the mechanism.

목차

Abstract
1. 서론
2. 에어론의 구성과 설계
3. 기구학적 분석 및 해석
4. 구조 해석
5. 결론
후기
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