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자료유형
학술대회자료
저자정보
이대흥 (서울대학교) 정종렬 (서울대학교) 서호원 (서울대학교) 차석원 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
2,762 - 2,769 (8page)

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Optimization based control methods for Plug-in hybrid electric vehicles require the knowledge of an entire driving cycle and an elevation profile to obtain optimal performance. In this paper, the method using ITS information for prediction of the future driving cycle, and the optimal control strategy based on Pontryagin’s Minimum Principle (PMP) are investigated in order to minimize fuel consumption on the trip distance. To predict future driving patterns, Dynamic Programming theory is proposed for the calculation of the vehicle speed with respect to the driving distance with ITS information. Simulation results show that this approach guarantees the best performance under reasonable condition and the minimization of the fuel consumption on the trip distance between origin and destination.

목차

Abstract
1. 서론
2. 외부 정보를 이용한 PHEV 제어
3. 속도 예측 알고리즘
4. PMP 기반의 동력원 최적 제어
5. 시뮬레이션 결과
6. 결론
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