메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이병화 (네오코비)
저널정보
한복문화학회 한복문화 韓服文化 第14卷 3號
발행연도
2011.12
수록면
51 - 64 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is a maximization of profits of purchaser and enterprise by developing the order made hanbck purchase system.
In this study, 5 model compacted requests of purchaser have been offered by adding options on the basic model process of on-line purchase.
As a result, model Ⅳ, Ⅴ, connected between virtual image present and pattern-CAD system, have been a high level of system required avatar, video animation and customers body image scan systems, though model Ⅰ, Ⅱ, Ⅲ have been easy way to realization by adding options.
In conclusion, developed models present profits to both purchasers and salespersons.
In other words, the purchaser can participate designing a hanbok expected to purchase in online and take the order made hanbok.
On the other, the salesperson can utilize a purchasers data accumulated in DB and be relieved of a over-stocking by merchandising order production.
Also, the order made hanbok will expand in on-line market based on models led to satisfactory purchase by compacting purchaser’s request.

목차

〈Abstract〉
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법 및 절차
Ⅲ. 맞춤형 한복상품의 인터넷 구매시스템 모형
Ⅳ. 맞춤형 한복 구매시스템 사용의 기대효과
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (5)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-592-001230504