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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
엄학용 (자동차부품연구원) 김성옥 (자동차부품연구원) 위신환 (자동차부품연구원) 박상욱 (자동차부품연구원) 김규로 (경기공업대학)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
2,003 - 2,008 (6page)

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In order to assess the reliability of the brush-type DC motor for automobiles, accelerated life test model and procedure are developed. By using this method, acceleration factor and life distribution are analyzed. The main results are as follows; ⅰ) the main acceleration factor of brush wear is voltage causing Joule heating effect. ⅱ) environmental temperature is a second factor to affect a brush wear failure. ⅲ) the life distribution of the auto-transmission control unit is fitted well to Weibull life distribution and the accelerated life model of brush is fitted well to the combination model of the Arrhenius’s model and the inverse power model. iv) activation energy is 0.2eV and exponent of the inverse power model is 8.49.

목차

Abstract
1. 서론
2. 브러시 마모의 가속인자 해석
3. 복합 가속수명시험 설계 및 장치
4. 복합 가속수명시험 결과 및 해석
5. 결론
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