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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김해성 (경일대학교) 김성범 (자동차성능연구소) 권해붕 (자동차성능연구소) 용기중 (자동차성능연구소) 용부중 (경일대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
2,094 - 2,098 (5page)

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hybrid vehicle, electronic vehicle and fuel cell vehicle systems combine sundry motive power source, such as internal combustion and electronic motor vehicle achieving different functions through different power combinations. Hybrid systems possess the following three characteristics: Energy-loss reduction(idling stop), Energy recovery and charge, Motor assist. However, there is no an accurate domestic EMC regulation for Hybrid Vehicle, Electronic Vehicle and Fuel Cell Vehicle. This research is to confirm whether the narrowband and broadband emission radiated from Fuel Cell Vehicle can be measured following domestic regulation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험 장소 및 측정 장비
3. 전자파 방사시험 규격 및 시험 방법
4. 시험 결과
5. 결과 분석 및 결론
감사의글
References

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