메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
강우석 (전남대학교) 최병철 (전남대학교) 김화남 (전남대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 지회 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2012 광주·호남 지부 춘계학술대회
발행연도
2012.5
수록면
81 - 84 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
Selective catalytic reduction(SCR) is expected to be used extensively de-NOx control for diesel vehicle. Recent diesel emission aftertreatment system was composed with DOC+DPF+SCR. The complexity of the aftertreatment system can be reduced further by a combined system of the DPF coated with SCR. The aim of the study is to simplify the aftertreatment system by an implement of the DPF coated with SCR which can obtain simultaneous NOx reduction and PM oxidation. Model gas reactor is used to evaluate performance of the catalysts. NOx and NH<SUB>3</SUB> are analyzed by FTIR and PM oxidation tests were performed a thermogravimetric analyzer(TGA). The maximum NOx conversion was above 70% with Cu-ZSM5 DPF/SCR and Fe-ZSM5 DPF/SCR. NOx conversion was better Cu-ZSM5 DPF/SCR than Fe-ZSM5 DPF/SCR, because it is stronger acidity of acid site of the Cu-ZSM5 DPF/SCR. Both catalysts were not happened oxidation of PM, which oxidized only by a thermal oxidation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험장치 및 실험방법
3. 결과 및 고찰
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0