메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
서충길 (전남대학교) 김화남 (전남대학교) 최병철 (전남대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 지회 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2011년 광주호남지부 춘계학술대회
발행연도
2011.5
수록면
43 - 47 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to investigate de-NOx performance of a combined system of LNT and SCR with fresh or hydrothermally aged. The NOx conversion of the LNT decreased with SV increased in range of 350℃ or lower temperature, the formation quantity of NH₃ increased as SV increased in the same lower temperature range. The NOx conversion of the SCR with SV=14,000 1/h showed 95% at 320℃, the effect of SV on the NOx conversion was not so much. The NOx conversion of the combined system of LNT and SCR with fresh catalysts appeared maximum value of 70% and hydrothermal aging at 900℃ decreased about to 25% below range of 300℃. And the hydrothermally aged catalysts shown trends of the reduction of NOx conversion and the increase of NH₃ slip due to the reduction of residence time according to SV increase.

목차

Abstract
1. INTRODUCTION
2. EXPERIMENT
3. RESULTS AND DISSCUSSION
4. CONCLUSION
ACKNOWLEDGEMENTS
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-000635576