메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오현아 (강원대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제24호
발행연도
2012.7
수록면
165 - 190 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Under the recognition of the problem that grammar education so far has not sufficiently considered methods of the presentation of its contents taking into account the characteristics of teaching-learning contents or ways of learners’ recognition as the contents of grammar education has been concentrated on explanatory texts, knowledge, and sentential unit, this study tries to classify the methods of the presentation of the contents of grammar education concentrated on passive expressions. For this purpose, this study classifies methods of presentation of the contents of grammar education into (1) knowledge-, principle-, attitude-centered ones in accordance with the characteristics of teaching-learning contents, (2) understanding- and application-centered ones in accordance with ways of learners’recognition, (3) explanation- , example-, and literature text-centered ones in accordance with the presence or absence of the introduction of explanatory texts, (4) language- and life-centered ones in accordance with the presence or absence of the relationship with learners’routine language life, and (5) sentential unit- and context-centered ones in accordance with whether or not language use contexts are considered.

목차

1. 머리말
2. 기존 문법 교육 내용 제시 방법 분석
3. 문법 교육 내용 제시 방법의 유형화
4. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-705-003551318