메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yun-hee Lee (국제영어대학원대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제28권 3호
발행연도
2012.9
수록면
197 - 230 (34page)
DOI
10.17154/kjal.2012.09.28.3.197

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to investigate the relative effect of different types of pre-reading activities on Korean high school students’ second language (L2) reading comprehension according to their English proficiency level―advanced, intermediate, and low. The participants were 342 first-year students who were administered reading comprehension tests under four different pre-reading activities conditions: pre-questioning, visual materials, pre-teaching vocabulary and a no-activity group. The results revealed that the pre-questioning and the provision of visual materials significantly contributed to the comprehension of English reading texts; however, pre-teaching vocabulary did not affect L2 reading comprehension. Also, the effects of pre-reading activities were overall stronger in low level participants than in advanced or intermediate level subjects. The findings suggest that for the purpose of enhancing low-level students’ L2 reading comprehension it is essential for teachers to employ pre-reading activities in the classroom.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Methods
Ⅳ. Results
Ⅴ. Discussion
Ⅵ. Conclusion
References
Appendix
Author’s Address

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0