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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
박상하 (국민대학교) 이재훈 (국민대학교) 허승진 (국민대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2012 한국자동차공학회 부문종합 학술대회
발행연도
2012.5
수록면
1,665 - 1,671 (7page)

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In this study, We propose the optimal combination of HEV powertrain component size. a design range of HEV powertrain component size is presented base on Vehicle longitudinal dynamics. we create 8 experiments by using design of experiments(DOE). And then, we simulate a fuel consumption, state of charge(SOC) and acceleration performance by using Green Car Virtual Integrated Development Environment (G-VIDE). We conduct Effects analysis by using Design of Experiments for HEV powertrain component size optimal combination. The optimal combination meet target longitudinal performance with low fuel consumption.

목차

Abstract
1. 서론
2. 동력분기형 하이브리드 차량 가상개발환경
3. 구동계용량 설계영역 설정
4. 실험계획법
5. 결론
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