메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第124輯
발행연도
2012.12
수록면
1 - 24 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Some argue that there are plenty of content in elementary level history textbook. But the plenty of content is not a problem. History textbook is well-written and contains good contents for history, they’re also rather difficult to read, because it is not useful to grasp the difficult historical concepts.
To ease this problem, other researchers have also suggested to adopt the ‘history of everyday life’. But they did not hold the same view on what is the ‘history of everyday life’. Someone consider as the ‘history of everyday life’ as folklore research achievements.
In my opinion teachers should try to teach the historical ambiance of a particular period. To focus on everyday life is to know the public’s mentality and discourse structure of that historical period. I think that the purpose of emphasizing the ‘history of everyday life’ is to make sure students know about the structure of a society and its beliefs.

목차

1. 머리말
2. 개정 교육과정에 나타난 학습 분량과 수준의 문제
3. 생활사 학습의 유의미성 문제
4. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-374-000542730