메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고은경 (성균관대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제26호
발행연도
2013.1
수록면
23 - 46 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This experimental study explores the Korean EFL learners’ perception and production patterns of English pronouns with consonant deletion in the stress-timed rhythmic structure of connected speech. The four monosyllabic personal pronouns (i.e., he, her, his, them), usually unstressed and linked with surrounding stressed content words after the loss of the intial consonants /h/ and /ð/ in English connected speech, were used in this study. The data were collected in two ways: a) the 48 college students" transcription and b) the acoustic analysis of 37 college students. The research findings show that the students in general have trouble recognizing the spoken form of the words which is usually different from the written citation form. Also, the research findings show that almost all the students were not successful in properly deleting the initial /h/ or /ð/ and tended to pronounce the words in isolation as the spelling appears. According to the findings, this study suggests that the students" errors are considered to arise from the lack of proper instruction for the English stress and rhythm, and therefore the prosodic features as well as the word knowledge or syntactic structures must be given critical importance for successful communication in spoken English.

목차

1. 서론
2. 연구 방법 및 절차
3. 결과 분석 및 논의
5. 연구의 제한점
6. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-705-000461719