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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
박성호 (한국과학기술원) 박영진 (한국과학기술원) 박윤식 (한국과학기술원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
771 - 774 (4page)

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In this research, quantitative measurement of fault isolation is defined to evaluate fault isolate performance in parity equation. If it is hard or impossible to isolate fault components with parity equation, fault diagnosis method by adjustment of input distribution is applied to overcome the limitation of parity equation method. Noticeable characteristic in four wheels independently driven vehicle system is that there are lots of input distribution to achieve equivalent control performance. In normal case, controller makes optimal input distribution. But if there exist probability to have fault components, fault diagnosis system makes input perturbation and analyze system response to isolate fault components.

목차

Abstract
1. 서론
2. 패리티 방정식을 활용한 결함분류
3. 제어입력 조정을 통한 결함진단
4. 모의실험결과
5. 결론
References

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