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저자정보
이교범 (서울과학기술대학교) 손호진 (서울과학기술대학교) 김희성 (서울과학기술대학교) 강세형 (서울과학기술대학교) 구병헌 (서울과학기술대학교) 이재영 (서울과학기술대학교) 김호경 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
2,525 - 2,528 (4page)

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The KSAE Baja, a race held by Korean Society of Automotive Engineers annually, designated a weight regulation. So the most important factor is the engine’s performance. For this, the engine’s components need modification and after this tuning , it needs the optimization procedure of fuel control and ignition timing due to the change of the air flow. This research is to apply the electronic control system to the mechanical control system, the carburetor, and modify the engine’s components to gain more performance.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 배경 및 맵핑 전략
3. 엔진 주변장치 변경 실험 및 성능 시험
4. 결론
References

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