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저자정보
정택용 (국민대학교) 이준영 (국민대학교) 임홍재 (국민대학교)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2012년도 추계학술대회 논문집
발행연도
2012.11
수록면
2,243 - 2,246 (4page)

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In this paper, a methodology for optimal combination of spring and damper characteristics to improve the cornering performance of a SAE vehicle are studied. First, F-SAE full vehicle model is developed for multi-body dynamic analysis. Then a virtual skid pad course simulation is executed to evaluate the vehicle cornering performance. Design variables are coefficients of damper and spring stiffness in the suspension of the F-SAE vehicle. A parameter study with various combinations of spring and damper stiffness is executed with the skid pad driving simulation. Optimal combination model is found and compared with the F-SAE vehicle base model to show improved cornering performance and lap time.

목차

Abstract
1. 서론
2. 기본 모델 및 코스 구성
3. 해석 모델 구성
4. 댐퍼 및 스프링 최적 조합
5. 결론
참고문헌

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