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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
송진혁 (지엠대우 오토앤테크놀로지) 김용석 (지엠대우 오토앤테크놀로지) 주용진 (지엠대우 오토앤테크놀로지)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2010 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2010.5
수록면
1,069 - 1,073 (5page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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This paper presents a process of optimizing GD&T(Geometric Dimensioning and Tolerancing) to allocate tolerances for DFFA(Dimensional Fit, Function, Appearance). The Variation Simulation Model using 3DCS is developed to define the sensitivity of each tolerance input, and a Linear Programming Model is introduced to optimize geometric dimensioning & tolerancing. For verfication of the process, front-end area of vehicle is analyzed and improved 29.3% variation for DFFA requirement.

목차

Abstract
1. 서론
2. 최적 공차 할당 알고리즘
3. 적용사례연구
4. 결론
References

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