메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이윤진 (협성대학교) 김창성 (협성대학교)
저널정보
한국태양에너지학회 한국태양에너지학회 학술대회논문집 한국태양에너지학회 2013년도 춘계학술발표대회 논문집
발행연도
2013.4
수록면
287 - 292 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Many countries have carried out various policies about green building construction to save the Earth from global warming and energy crisis. Buildings have emitted over 40% of carbon dioxide against whole quantities emitted to the Earth. Therefore, Green building has become one of the important issues in the field of architectural construction over the past several years. Counter measures against global warming are the most important priority for mankind reducing the carbon dioxide emitted from buildings. Korea government has executed the Green Building Certification Criteria(GBCC) in 2002. It also enacted GBCC for educational facilities in 2005. The GBCC was quite changed in its score categories and assessment system in 2010 and the GBCC for educational facilities was also changed a lot. In this study, the old and new versions of GBCC for educational facilities were analyzed and their revised items and assessment score systems were also evaluated. This study aimed to present new direction for better amendments of GBCC by analysing the new and old versions of GBCC for educational facilities.

목차

Abstract
1. 서론
2. 국내 학교시설 친환경건축물 인증 현황
3. 국내 학교시설 친환경건축물 평가기준 분석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-560-003095010