메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조재형 (한신대학교) 유해준 (서원대학교) 이유미 (중앙대학교)
저널정보
중앙어문학회 어문론집 語文論集 第53輯
발행연도
2013.3
수록면
109 - 132 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Learning language is proportional to the understanding of culture on language. However, Learner who has no chance to experience Korean culture is facing limits because of a lack of cultural understanding.
Meanwhile, there is only Korean language classroom which the Korean learners of foreign can experience Korean culture. If they cannot receive an education for Korean culture in Korean language classroom, they will not have chance to experience Korean culture.
In this situation, they need the effective textbook for learning Korean language which has contents of Korean culture.
The majority of learners who learn Korean language were grown in a society which is with different cultural backgrounds. Also, they enter into a relation with Korean society and begin learning Korean language for more effective communication. Therefore, the educational objectives of culture on learning Korean language is for understanding the mentality and attitude of Korean and make learners to members of society on Korean cultural area.
Because of these, we suggest the materials development direction through analyzing the behavior cultural area on the textbook for Korean language.

목차

1. 緖論
2. 선행 연구
3. 문화 간 의사소통과 문화 범주
4. 한국어 문화 교육
5. 結論
참고문헌
Abstract

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-003668033