메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
안병호 (성균관대학교) 이광주 (성균관대학교) 이종구 (성균관대학교) 이종태 (성균관대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2013 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2013.5
수록면
427 - 430 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
In order to realize the expand operation range and high efficiency simultaneously, combination of homogeneous charged compression ignition(HCCI) and lean-boosting which ultra lean mixture is supercharged, was discussed for hydrogen fueled engine. To obtain the final goal, possibility of expanding operation region and efficiency was analyzed, experimently. As the result , It was shown that operation range was expanded about 2.7 times as compared with that of N/A and cycle variation was stably operated under knock limit ay 8%. Indicate thermal efficiency was over 50% at utlra lean region, and was increased by lean boosting in knock limit equivalence ratio.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험장치 및 방법
3. 결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-002586401