메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
문남수 (전북자동차기술원) 이상규 (쌍용자동차) 이지근 (전북대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 지회 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2013 광주·호남지부 춘계학술대회
발행연도
2013.5
수록면
119 - 123 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A multi-perforated tube indicates the existence of multi holes in various shapes on the surface of long cylinder-type or rectangular tubes. In this study, the flow characteristics of the circular multi-perforated tube with many orifices on the surface were investigated experimentally and numerically. The volume flowrate issuing from each orifice, discharged angle, effective flow area ratio were measured and visualized with the variation of the orifice area ratio at the same blockage ratio. The volume flowrate distributions along the flow direction of the multi-perforated tube tends to be more uniform as larger orifices were positioned at the inlet side of the multi-perforated tube, compared with no orifice area change along the flow direction.

목차

Abstract
1. 서론
2. 다공튜브 형상 및 실험방법
3. 실험결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-002585131